HDC logo  
Boris Ljubičić,
predsjednik, HDD
Dizajn je u svojoj osnovnoj definiciji projekt, nacrt i plan. Republika Hrvatska je kao sasvim nova država nakon izdvajanja iz Jugoslavije također povijesni projekt, nacrt ili plan. Ova podudarnost u definiciji je ključna za razumijevanje potrebitosti dizajna u novoj državi. Brojne integracije ( političke, kulturne i nadasve gospodarske) u svom projektu sadrže identitet. Identitet je određeni kod vrijednosti koji unosimo u Europu i svijet. Taj kod ne određuju formalni statistički podaci kao što su broj stanovnika, površina i drugi brojčani pokazatelji kojima se najčešće služimo kao "objektivnim" mjerilima. Prava mjerila su stvarne vrijednosti prostora, ljudi, prirodni i industrijski potencijali te konkretni brendovi. Dizajneri svojim projektima, nacrtima, planovima stvaraju preduvjete za konkretne brendove, kao i za ukupni imidž zemlje, "njezin" identitet i BDP. Hrvatska ima velike planove i probleme unutar svog razvoja. O tome postoje različita istraživanja, studije, preporuke i nacrti, ali ni u jednoj od njih dizajn se ne koristi niti kao riječ, a kamoli pojam. Brojni primjeri oko nas, u bližem i daljnjem susjedstvu, ukazuju da Hrvatska kasni za drugim zemljama tranzicije i da je krajnje vrijeme da se dizajnom definira projekt hrvatskog razvoja. Jedan mali primjer iz izloga talijanskog dućana muške mode (Zagreb, Ilica) nam jasno i nedvosmisleno poručuje na koji način se to radi. Tekst sa ilustracijama talijanske kulturne baštine na panou izloga glasi:" ...cijelome svijetu suprostavljamo naš identitet, našu kulturu, kreativnost i sve ono što znači talijansko u našem proizvodu, koji je jedinstven u svijetu jer je stvoren u snazi strasti i truda svih svojih suradnika gdje nitko nije izuzet". To je tekst s kojim tvrtka nastupa javno pred svojim kupcima i pred konkurencijom na tržištu, a naravno da je njihov projekt još složeniji i s puno više ciljeva.

Hrvatski dizajneri su tu da rade ono što im se povjeri bilo za strane ili za hrvatske kompanije. Hrvatska mora imati povjerenja u hrvatske dizajnere, jer su oni zbog broja osvojenih međunarodnih nagrada, priznanja i referenci postali njezin najsigurniji izvozni proizvod.

Osnivanje HRVATSKOG DIZAJN CENTRA je minimum kojim započima preoblikovanje i dizajniranje HRVATSKE.

Hrvatskoj treba dizajn!
Organizatori:
Hrvatski dizajn centar
Hrvatsko dizajnersko društvo
Centar za razvoj i promicanje
drvne industrije Rijeka
U suradnji sa:
Ambientom, Studijem dizajna i
Šumarskim fakultetom
Sponzori:
printeligepa groupambientalaboratoriumnumenweb.burzainventaleainkeralto
site by WEB.BURZA